Fabaliz
Geavanceerd webshop platform met custom fotoproducten
Oplevering:Juni 2010
Type:Multipliceerbaar shop platform met custom producten
In opdracht van:Digibiz / Fabaliz
Taken: - Usability consultant
- UX / interaction design
- Scrum master
- Tester
- UX / interaction design
- Scrum master
- Tester
Omschrijving:Fabaliz, een spin-off van Océ / Canon, is in een jaar tijd ontwikkeld met een team van 12 designers, developers en marketeers. Fabaliz is een customizable foto platform waarmee consumenten hun eigen producten kunnen samenstellen (canvassen, posters, promotionele artikelen etc). Het businessmodel bevat een tier1 (drukkerijen) en tier2 (verenigingen) laag. De marketing vindt plaats via deze kanalen. De webshops zijn volledig multipliceerbaar en individueel aanpasbaar. In samenwerking met team Fabaliz werd een uitvoerige doelgroepanalyse gedaan, resulterend in 11 persona's, zowel zakelijk als consumenten. De persona's lagen aan de basis van het ontwerp: 4 sets wireframes, voor de shops, en voor iedere tier in de backoffice. Fabaliz werd volledig in scrum aangepakt met maandelijkse sprints. Naast UX designer vervulde ik ook de rol van scrum master.